クラッシュバンディクーを釣り上げられるか? Can we take Crash Bandicoot back?

Koco Plays

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まったく、横浜は面白い街だぜ。
ぶらぶらしてると、いきなりノスタルジーが顔面をファントムパンチしてくる。
(僕らの年齢層がゲームで懐かしいと思うものをあえて出してきている企業戦略にまんまと引っかかってるとも言えるけど)

この日ゲーセンをぶらぶらしていたら、何とあの無理ゲーのクラッシュ・バンディクーが目の前に!子供の頃このゲームをプレイする苦しさが蘇ってくる・・・。

ゲームはクリア出来ずとも、クレーンゲームでは釣り上げてみるぜ!

結果

パート1

 

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パート2

 

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え〜、最終的には・・・
身代わりの仮面が出てくる時の呪文を唱えるも虚しく、
千円かけて台を発見したときとほぼ同じポジションで終わりました。

スタッフさんが変な位置から元に戻さなくてもいいようにしたことにします。

 

English —————————————

OMG it’s Crash Bandicoot!!
…..that is exactly how the arcade and game industry would picture our reaction; the nostalgic 40s.

Well, they did a great job to get me and BearFriend to try.

As you can see in the instagram feed, we spent 1,000 yen just to have him in the exact position of how we found him.
I’d say I helped the staff running this arcade the trouble of opening the machine and readjusting Crash to where it was.
A hero’s deed, indeed.

Looking at all the remakes the game companies make, it’s clear that they’re targeting our generation.
For example, SNES games cost more than 100 bucks as a junior high schooler so you couldn’t really play the ones that you wanted.
You grow up still remembering that, and boom! A better version is available for you.

I hope they would come up with new and powerful, popular IPs, just like old times.

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